Nejdůležitějším jídlem dne je snídaně!

4. listopadu 2008 v 15:11 | Memorary |  Články
Chcete zhubnout? Dopřejte si vydatnou snídani. Ve výzkumu stravovacích návyků obézních žen se prokázalo, že víc hubly ty, které ráno snědly polovinu denní kalorické spotřeby.



Americká vědecká pracovnice Daniela Jakubowiczová pozorovala 96 obézních a fyzicky málo aktivních žen. Rozdělila je do dvou skupin, aby mohla porovnat účinky dvou diet s malým a větším obsahem uhlovodanů a s rozdílně velkými snídaněmi.
Na uhlovodany chudá dieta dodávala denně 1085 kalorií hlavně formou bílkovin a tuků. Snídaně v ní byla nejmenší porcí dne, s pouhými 290 kaloriemi a jenom sedmi gramy uhlovodanů. Ženy z druhé skupiny mohly sníst denně 1240 kalorií a přitom konzumovaly víc bílkovin i uhlohydrátů, zato míň tuků. Jejich snídaně obsahovala 610 kalorií a 58 gramů uhlovodanů. K obědu a večeři se konzumovalo 235 kalorií.
Po čtyřech měsících byly v hubnutí úspěšnější ženy z první skupiny. V průměru zhubly o 12 kilogramů, zatímco ženy konzumující více uhlohydrátů a velké snídaně jenom deset. Po osmi měsících se ale situace obrátila. Ženy v první skupině nabraly osm ze ztracených kil zpět, zatímco příznivkyně velkých snídaní hubly dál. Každá v průměru o sedm kilogramů. Za celý výzkum shodily pětinu své váhy, přičemž ženy z první skupiny, tedy ty snídající málo, jenom pět procent.
Doktroka Jakubowiczová tvrdí, že ženy z druhé skupiny prý přes den nepociťovaly tak velký hlad jako ty, které snídaly málo. Podle ní diety s nízkým obsahem uhlovodanů vedou po krátkodobém zhubnutí ke zpomalení metabolismu a návratu nadváhy. Bohaté snídaně naopak dobře zasytí. A navíc, protože při nich lidé konzumují víc vlákniny a ovoce, cítí se zdravější.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

→ Click ←

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama